MitelメーカーTUIの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 14
COMPETITIVE TELEPHONE USER INTERFACE (TUI) USER GUIDE.
NOTICE The information contained in this document is belie ved to be accura te in all respects but is not warranted by Mitel Networks™ Corporation (MITEL ® ) . The information is subject to cha nge without notice and should not be constru ed in any way as a commitment by Mitel or any of its affiliates or subsidiaries.
Table of C ontents 3 TABLE OF CONTENTS Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 About Your Voice Mail System . . . . . . . . . . . . . . . . .
Competitive T elephone User Interfa ce (TUI) User Guide 4.
Introduction 5 Introduction About Y our V oice Mail System NuPoint Messenger™ enhances the way you commun icate. Y ou can now retrieve yo ur voice mail messages from any touch-ton e telephone in the world. NuPoint V oic e™ makes it easy to play , se nd, answer and fo rward voice mess ages.
Competitive Telephone User Interface (TU I) User Gu ide 6 Accessing Y our Mailbox All of your voice messages will reside in your person al mailbox, which you can protect by a passcode. Y our System Administrator will assign you a temporary passcode to use the first time you access your mailbox.
Setting Up Your Mailbox 7 Setting Up Y our Mailbox When you access your mailbox for the first time, a us er tutorial autom atically activate s. This tutorial guides you through your fir st mailbox session, explains how to record a gr eeting and your name, and prompt s you to change your temporary pa sscode.
Competitive Telephone User Interface (TU I) User Gu ide 8 Greetings After opening your mailbox, you will be asked to re cord one or more greetings that callers will hear when they call your mailbox.
Playing Messages 9 Playing Messages When you acc ess your mailbox to retrieve yo ur messages, the system first tells you how many messages you have ("Y o u have 2 urgent messages and 4 un played messages"). Playing Y our V oice Messages After accessing your mailbox , press to play .
Competitive Telephone User Interface (TU I) User Gu ide 10 When Y ou Have Finished Listening to a Message At the end of a message, you can Press this key To perform this action Play the message again. Play the next message. Answer the person who sent the message.
Making Message s 11 Making Messages Once you have acce ssed your mailbox an d entered your passcode , you can make a message before or after listening to any unplayed messa ges in your mailbox. Remember messages can be addressed to oth er mailboxes, distribution list s, and off-system telephone number s.
Competitive Telephone User Interface (TU I) User Gu ide 12 User Options The user options menu allows yo u to listen to the user tutori al, change your greetings, define your name and pa ssword, create voice mail dist ribution lists, and se lect call scheduling option s.
User Options 13 Using a distribution list • Instead of entering a ma ilbox number , enter th e number of the distribu tion list you want to use. The syste m reads back the nu mber of the distrib ution list. Call Schedule Options • NP W akeUp allows you to prog ram NuPoint V oice to call you at a specific telephone number at a specific time.
®,™ Trademark of MITEL Corporatio n © Copyright 2005, MITEL Corporatio n All rights reserved.
デバイスMitel TUIの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Mitel TUIをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはMitel TUIの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Mitel TUIの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Mitel TUIで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Mitel TUIを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はMitel TUIの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Mitel TUIに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちMitel TUIデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。