CarrierメーカーMiracoolの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 14
Manufactur er res er ves the ri ght t o dis conti nue,or c hange at an y tim e, s peci ficati ons or desi gns without noti c e and without i nc u rri ng obli gati ons. Printed i n Mexico 10-06 79BC560010- 01 _C OWNER’S M A NU A L MIRA COOL ™ GLA SS DOOR ME RC HA NDIS ER 2000L Sales Offi ce: P.
2 CONTENTS Page GENE RA L......................................................... 2 UN IT INSPEC TI ON ........................................... 2 INS TA LLA TION ............................................. 2- 5 LOC ATE UNI T ....................
3 FIGURE 1 - MIRACOOL ™ BOTT LE COOLE R UNIT COMPONENTS (M C2000H S HOWN).
4 LEVEL UN IT To pr ovi de adequate c ondensate drai nage and proper door al i gnment and oper ati on of unit, the unit cabi net must be l ev el. Lev e li ng f eet ar e f actory i nstall ed. Remove the front grill e to gain acces s to f ront and back f eet.
5 INSTAL L SHELVES Produc t shelv es and a bag cont aini ng s helf support cli ps are pack ed inside the unit. Ref er to Tabl e 1 to verif y quantit y of shelves and shelf support i ng clips. B ottom shelf m ust be placed on int eri or f l oor and should be inserted int o the tw o retai ner cli ps provided at the rear corners or the unit f l oor.
6 STA RT-UP PRELIMINARY CHECKS BI-PIN FL UORESCENT LA MP INS T AL L AT ION / V ER IF IC AT IO N Bef or e applying power to t he unit, verif y that all lam ps ha v e been properly instal l ed and are f ully engaged in t he l am p holder s. Ther e are 2 l amps in t he signboard and 2 i nside t he cooler .
7 T ABLE 2 – UNIT DA T A UNIT MC2000H / MC2000S Vol tage ( V) Nomi nal 115 Range 105-125 Fr equenc y ( Hz ) 60 Tot al Am ps 11.3 Ref riger ant T ype R-134A Charge Am ount ( oz ) 19.4 Design Pr es sure (psi g) High Si de 220 Low Side 88 INITIAL S TAR T-UP POWER SU PPL Y Connect uni t to power supply.
8 REFRIGERATION SYSTEM SERVICE COMPONENTS The Car rier Mi racool™ ref rigerati on system consists of a herm eti cally seal ed com pr ess or and fi nned evapor ator and c ondenser coi l s. CONDENSER The condenser ha s wide fi nned spaces, which all ow more ai r pass age with l ess dir t or dust accum ul ation.
9 EV APO R AT O R C O MP AR T ME N T SERVIC ING DA NG E R Bef or e s ervi ci ng unit, disconnect elect ric al serv ic e. Failur e to disconnect el ectric al ser v i ce coul d resul t in el ectri cal shock and cause personal i njur y or death.
10 T ABLE 3 – RE F RIG E RATI O N SYSTEM SERVICE AND A N ALYS I S CHART REFRIGER ATI ON S YS TEM MALFUNCT ION POSSIBLE C AU SE SOLU TION 1. Li n e c or d n ot plu g g ed i n. 1. P lu g in t h e c ord. 2. Fus e r em ov ed or bl ow n . 2. R ep l ac e f us e .
11 FIGURE 12 – WI RING DIAGRAM.
12 MAINTENANCE LA MP REPLACEMENT DA NG E R Bef or e s ervi ci ng unit, disconnect elect ric al serv ic e. Failur e to disconnect el ectric al ser v i ce coul d resul t in el ectri cal shock and cause personal i njur y or death. Rem ove lam p by rotati ng lamp 90 degrees to ali gn lam p pins w i th hol der slot s.
13 T ABLE 4 –METHODS FOR CLEANING ST AINLESS ST E EL T AS K CL E A NI NG AG E NT * M ET HO D OF A P P L I C AT I O N EFFECT ON FI NIS H Routi ne C le ani ng S oap, amm on i a or det er g ent and w at er Sp ong e with c l oth, th en r i ns e with cl ear wat er and wi p e dry.
Manufactur er res er ves the ri ght t o dis conti nue, or c hange a t an y tim e, s peci ficati ons or desi gns w ithout noti ce and w ithout i nc urr i ng obli gations .
デバイスCarrier Miracoolの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Carrier Miracoolをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはCarrier Miracoolの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Carrier Miracoolの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Carrier Miracoolで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Carrier Miracoolを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はCarrier Miracoolの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Carrier Miracoolに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちCarrier Miracoolデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。