Definitive TechnologyメーカーSSA-50の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 4
Unpacking Y our SSA Speakers Please Inspect For Shipping Damage Each loudspeaker leaves our plant in perfect condition. Any visible or concealed damage most likely occurred in handling after it left our plant and should be reported at once to your Definitive dealer or the delivery company that delivered your loud- speaker .
Definitive T echnology SSA-50 OWNER’S MANUAL 5. Use a bubble level to make sure the template is level. If the TV is wall mounted and not level, the speaker will look better if it is off-level in exactly the same way as the TV . 6. Use push pins to secure the template to the wall.
13. When the wall mounting bracket is securely screwed to the wall, line up the speaker’ s protruding Mounting Screws with the keyhole slots on the wall mounting bracket. Let the speaker slide straight down, allowing the screw heads to slip behind the smaller end of the keyhole slots.
S ervice Service and warranty work on your Definitive loudspeakers will normally be performed by your local Definitive T echnology dealer . If, however , you wish to return the speaker to us, please contact us first, describing the problem and requesting authorization as well as the location of the nearest factory service center .
デバイスDefinitive Technology SSA-50の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Definitive Technology SSA-50をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはDefinitive Technology SSA-50の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Definitive Technology SSA-50の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Definitive Technology SSA-50で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Definitive Technology SSA-50を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はDefinitive Technology SSA-50の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Definitive Technology SSA-50に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちDefinitive Technology SSA-50デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。