Knollメーカー4Kの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 4
Warranty 4K and 6K Amplifier Knoll Systems warrants MA1250 amplifiers sold i n the USA and Canada by authorized Knoll dealers to be free of de fects in materials and workmanship. This warranty extends for three full years from th e date of purchase by the original consumer.
Important Safety Instructions: Hum and noise In most cases, one of the followi ng suggestions shoul d help you solve a hum noise in your system. Please try these steps in the order shown, proceeding from one step to the next if the prior suggestion does not eliminat e the problem.
Knoll Systems service information Installation Installing the 4K or 6K should be relatively easy. Wit h a bit of planning, the 4K or 6K will give trouble f ree service for years. The 4K and 6K amplifiers do not contain any user servi ceable parts inside.
10. Connect the AC power into an outlet that supplie s at least six amps (750 watts) dedicated to each 6k (four amps to 4K). Caution: Never listen to sound that is distorted. If distorted sound is heard, turn the volume down immediately or speaker and/or amplifier damage could o ccur that is not covered by the warranty.
デバイスKnoll 4Kの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Knoll 4Kをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはKnoll 4Kの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Knoll 4Kの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Knoll 4Kで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Knoll 4Kを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はKnoll 4Kの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Knoll 4Kに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちKnoll 4Kデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。