LexmarkメーカーC782の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 5
Le xmark™ C782 T r oub leshooting Guide Online customer suppor t Customer support is a vailab le on the Le xmark W eb site at www .lexmark .com . Calling f or service When you call f or printer s er.
See the Software and Document ation CD or go to the Le xmark Web site f or inf ormation. Y ou are using the wrong interface cable, or the cable is not securel y connected Mak e sure you are u sing a recommended inter face cable . Make sure the connection is secure.
• T ur n th e printe r off, w ait for about 10 second s, and tur n the p rinter o n. If this does not fix the prob lem, unplug the printer , and check the connection betw een the option and printer . • Print the menu settings pa ge and check t o see if the option is listed in the Installed Options list.
See the Card Stoc k & Label Guide a vailab le on the Lexmark Web site at www .lexmark.com f or detailed specifications. F or inf orm ation that can help pre vent jams f rom occurr ing, see the Clearing Jams Guide . Y ou have loaded too m uch paper or too man y en velopes.
• Make sure the pr inter pa per type, paper t e xture, and paper w eight settings match the type of paper you are using. • Replace the image tr ansf er unit and tr ansf er roller . • Replace the fuser . Print too light • Make sure the pr inter pa per type, paper t e xture, and paper w eight settings match the type of paper you are using.
デバイスLexmark C782の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Lexmark C782をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはLexmark C782の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Lexmark C782の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Lexmark C782で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Lexmark C782を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はLexmark C782の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Lexmark C782に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちLexmark C782デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。