MicrosoftメーカーVisio 2013の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 5
Updated templates T emplates help you start the drawing type that you want. Find them on the File tab. The most popular templates are color -coded by categor y , and you can search if you don’t see the one you want. Customize the look and design Give your drawing a coordinated look with themes and matched colors.
Get a jumpstar t on your work Visio comes with dozens of templates to start you quickly on almost any type of drawing, from or ganization char ts to network diagrams to oor plans to wiring diagrams to workows and more. Make your drawing look pr o fessional Just a few clicks can give your drawing a pro fessional and engaging look.
Things you might be looking for Use the list below to nd some of the mor e common tools and commands in Visio. T o... Click... And then look in the... Create or open a drawing, save, print or shar e, rene how Visio works File New , Open, Save, Save As, Print, Share, Expor t, and Options groups.
W ork on a diagram as a team If your drawing is saved to ShareP oint, multiple team members can work on it at the same time. See who else is working on different parts of the diagram, and ever yone gets notications on what others have changed.
How to work with people who don’t have Visio 2013 Here ar e some of the things to keep in mind when sharing or exchanging les with people who are using an older version o f Visio. In Visio 2013 What happens? What should I do? Y ou open a document that was created with Visio 2010.
デバイスMicrosoft Visio 2013の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Microsoft Visio 2013をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはMicrosoft Visio 2013の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Microsoft Visio 2013の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Microsoft Visio 2013で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Microsoft Visio 2013を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はMicrosoft Visio 2013の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Microsoft Visio 2013に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちMicrosoft Visio 2013デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。