Nortel Networksメーカー3050の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 14
RSA SecurID Ready Implementation Guide Last Modified: April 06, 2006 Partner Information Product Information Partner Name Nortel Networks Web Site www.
Solution Summary The Nortel Networks VPN Gateway 3050 is a remote access se curity solution t hat extends the reach of enterprise applications a nd resources to remote employees, partn ers, and customers.
Product Requirement s Partner Product Requirements: Nor t el VPN Gateway 3050 Firmware Version 5.1.6.3 Hardware Platform Platform Required Patches VPN 3050, ASA 310, ASA 410, ASA 310 FIPS N/A Additional Software Requirements Application A dditional Patches Internet Explorer 5.
Agent Host Configuration To facilitate communication between the Nortel VPN Gateway and the RSA Authentication Manag er / RSA SecurID Appliance, an Agent Host record mu st be added to the RSA Authentication Manager database and the RADIUS serve r data ba se if usin g RADIUS.
Partner Authentication Agent Configuration Before You Begin This section provides instruction s for int egrating t he partners’ product with RSA Secu rID Authentication. This document is not intended to su gge st optimum installations or configuratio n s.
Creating and Configuring a SecurID User Group 1. From the admin console, expand VPN Gateways > Group Settings > Gr oups . 2. Click on the button Add New Group . 3. Fill out the form with the desired gro up name, user t ype and description. 4. Click Update and then Ap pl y to add the new group to the configuration.
Configuring the RSA SecurID Authentication Servers 1. From the admin console, expand VPN Gateways > Authentication > A uth Servers . 2. Enter information for the Auth Serv er such as Name and Display N ame. T he Authe ntication Mechanism will be RSA .
Creating and Configuring a RADIUS User Group 1. From the admin console, expand VPN Gateways > Group Settings > Gr oups . 2. Click on the button Add New Group . Fill out the form with the des ired group name, user type and description. 3. Click Update and then Ap pl y to add the new group to the configuration.
Configuring the RADIUS Authentication Servers 1. From the admin console, expand VPN Gateways > Authentication > A uth Servers . 2. Enter information for the Auth Serv er such as Name and Display N ame. T he Authe ntication Mechanism will be RADIUS .
Testing the configuration 1. Open a web browser and point to the portal a ddress. F or user crede ntials enter a SecurID username and Passcode. From the Login Serv ice list select your RSA SecurID or RSA RADIUS challenge gr ou p. Click Login to authenticate and enter the Portal Server.
Certification Checklist Date Tested: January 23, 2006 Certification Environment Product Name Version Information Operating System RSA A uthentication Manager 6.
Known Issues PIN Rejection: When a PIN is rejected by the Authenticati on Man ager Se rver the user is questioned by the client to try a different PIN but the program flow is not intuitive. 1. The user first authenticates using either Token or Pass word.
4. The client will accept any input by the user and the n prompt for a ne w PASSCODE to restart the authentication process. 5. The user then inputs a valid P ASSCODE.
Appendix Delete Node Secret To remove the Node Secret from the Nortel VPN Gateway 3050, navigate to SSL-VPN > Administration > RSA Servers and click o n the button labeled Remove Node Secret .
デバイスNortel Networks 3050の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Nortel Networks 3050をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはNortel Networks 3050の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Nortel Networks 3050の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Nortel Networks 3050で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Nortel Networks 3050を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はNortel Networks 3050の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Nortel Networks 3050に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちNortel Networks 3050デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。