Orionメーカー90の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 4
IN 114 Rev . C 0899 Providing Exceptional Consumer Optical Products Since 1975 Customer Support (800) 676-1343 E-mail: support@telescope.com Corporate Offices (831) 763-7000 P .
2 Please keep the original shipping bo x! In the unlikely e v ent you should need to ship the telescope back to Orion f or warranty repair service, you should use the original packaging. The box also mak es a very good container for storing the telescope when it is not in use.
3 is, when the Moon is not full. During par tial phases, shadows cast b y crater walls and mountain peaks along the border betw een the dark and light por tions of the lunar disk highlight the surface relief . A full Moon is too bright and dev oid of surf ace shadows to yield a pleasing view .
4 you can apply some white auto touch-up paint to the scratch. Smudges on the tube can be wiped off with standard household cleaners such as Winde x or Formula 409.
デバイスOrion 90の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Orion 90をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはOrion 90の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Orion 90の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Orion 90で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Orion 90を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はOrion 90の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Orion 90に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちOrion 90デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。