RowentaメーカーIS9000の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 12
www .rowentausa.com GA RM EN T ST EA ME R IS 90 00 1103905164 - 39/08.
2 *D epe nd ing o n th e mod el: t he se ac ce sso ri es ar e sp eci fi c to ce rta in m ode ls o r ava ila bl e as an o pt ion . 11 12 13 14 15 4 5 6 1 2 10 9 8 18 19 17 7 16 3 DESCRIPTION 1. H a n d l e 2 . Steam head 3 . F l e x i b l e h o s e 4 .
I I M M P P O O R R T T A A N N T T S S A A F F E E T T Y Y I I N N S S T T R R U U C C T T I I O O N N S S 3 When using your appliance, basic precautions should always be follo- wed, including the fo.
4 Y our appliance contains valuable materials which can be recovered or recycled. When disposing of it, take it to a collection point or an approved service center . ENVIRONMENT AL PROTECTION FIRST! -Never pour water directly into reservoir . Pour water in water tank only .
2 4 5 Assembly : Preparation: • Place the base on the floor and remove the water tank. Install pole in main unit: • Insert pole 1 and 2 according to the diagram to the right, ensuring the marks on the unit and the poles line up. • Press pole firmly into place.
6 F i ll in g t he w at er t a nk • The steamer is designed to be used with T AP W A TER . If the water in your area is hard, Rowenta recommends that you mix half tap water and half dis till ed wa ter , wh ich redu ces t he hardness; you may also use bottled spring water or distilled water only .
7 U s e • Only ope rat e th e st eam er on th e fl oor cl ear of any mate ria ls whi ch may obst ruc t th e b as e o f the s tea mer ( fla t and h ori zon tal su rfa ce) .
8 Cr eas e a tta che men t* • Gen tly pus h into pl ace. • Pus h on the han dle to ope n out the cre ase att achm ent . • Place the garment between the crease attachment and steam head. • Rel ease th e handl e. • Starting at the top of the garment, move the crease attachment in a downwards motion.
10 9 Cl ean ing Clean the main unit with a damp cloth. T o maintain maximum performance, your steamer must be descaled occasionally . The time between two descaling operations depends on the quality of the water and the frequency with which you use the appliance.
10 PROBLEMS Possible causes Solutions There is no steam. The appliance has not been turned on. Che ck th at y our a ppli anc e is p rope rly plu gge d in a nd pr ess t he On / Off but ton (on t he fr ont o f the appl ian ce) . The powe r li ght s houl d tur n on.
LIMITED WARRANTY This Rowenta product is warranted for 6 months from date of purchase against defects in material and workmanship. During this period, any Rowenta product that, upon inspection by Rowenta, is proved defective, will be repaired or replaced, at Rowenta´s option, without charge to the customer .
CORRESPONDENCE CAN BE SENT TO: Groupe SEB USA 2121 Eden Road Millville, NJ 08332, USA T el: 856-825-6300 www .rowentausa.com OFFICE LOCA TION ONL Y . Letters will be accepted at this address and packages without a return authorization number will be refused or forwarded to a service center .
デバイスRowenta IS9000の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Rowenta IS9000をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはRowenta IS9000の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Rowenta IS9000の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Rowenta IS9000で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Rowenta IS9000を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はRowenta IS9000の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Rowenta IS9000に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちRowenta IS9000デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。