SeaLandメーカー111の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 8
1 This manual must be read and under- stood before installation, adjustment, service, or maintenance is performed. Modication of this product can result in property damage. W ARNING ! Dometic Sanitation Corporation 13128 State Rt 226, PO Box 38 Big Prairie, OH 4461 1 SeaLand Product Customer Service: 1-800-321-9886 (8:00 a.
2 The model identication label is located on the toilet base and wil l sh ow the mode l nu mber and seria l nu mber . Fo llo w instructi ons for removi ng toilet pedes tal cover in “Pedestal and Pedal Cover Installation” on page 3.
3 1. T o replace an older toilet, turn off water supply to toilet. Disconnect water line at toilet water valve. Unscrew oor bolt nuts and remove toilet. Discard old oor seal and mounting bolts. The old oor ange may be used if it is in good condition and has fastener holes that are positioned correctly .
4 WINTERIZING At the end of each season, the SeaLand toilet should be winterized for storage, by either draining or using potable water-safe antifreeze in the system. T o drain: 1. Thoroughly fl ush system with fresh water . 2. Empty holding tank. 3.
5 SER VICE TIP Checking for water leaks behind or under toilets or other appliances can make it difcult to locate the source. Drip - ping water at room temperature makes it difcult to feel wetness.
6 TROUBLESHOOTING GUIDE SEALAND TOILET BASE ASSEMBL Y ADJUSTING NUT SPRING CARTRIDGE W ATER V AL VE ASSEMBL Y TOP V AL VE CAP FIL TER SCREEN W ATER V AL VE SCREWS V AL VE BODY SHAFT PEDAL COVER BAND C.
7 4. Flush ball will not open. 5. Flush ball does not open completely . Applies to short-base units mounted on step or riser only . 6. W ater does not shut off in toilet (toilet overows). 7. Hand spray unit leaks. 8. W ater does not enter toilet bowl properly .
8 ORDERING P ARTS Dometic is ready to assist you in the event service is required. Before calling, please have the following informa - tion available. Y our cooperation in having this information ready is appreciated and allows us to better meet your needs.
デバイスSeaLand 111の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
SeaLand 111をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはSeaLand 111の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。SeaLand 111の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。SeaLand 111で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
SeaLand 111を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はSeaLand 111の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、SeaLand 111に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちSeaLand 111デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。