SkyLinkメーカーAD-105の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 14
Emergency Dialer DIAL-ALERT MODEL: AD-105 101Z857-001 www .skylinkhome.com TM OCT , 2010 CUSTOMER SERVICE 17 Sheard Avenue, Brampton, Ontario, Canada L6Y 1J3 T el : (800) 304-1 187 Fax : (800) 286-1320 Email : support@skylinkhome.
– 2 – SKYLINK TECHNOLOGIES INC. Y our Guide to the Emergency Dialer DIAL-ALERT MODEL: AD-105 TM The AD-105 Emergency Dialer cont ains all the above items. – 3 – T ABLE OF CONTENTS P ACKAGE CONTENTS..............................................
All materials required for installation are included with this package 1 Dial-Alert (AD-105 ) 1 T elephone Line 1 antenna (installed) 1 AC adapter 1 9 volt alkaline battery 1 Pack of screws and anchor.
Flood Sensor: FS-101 Audio Sensor: AS-101 Garage Door Monitor TM Sensor GS-101 – 6 – OVERVIEW Dial Alert AD-105 must work with the specific sensors listed below . Ensure only the listed sensors are used with the AD-105, otherwise, the communication between the sensors and the Dial Alert may not function properly .
– 8 – INST ALLA TION 3 . Thread the AC adapter cord through the top hole in the back of the unit and plug it into the AC connector on the circuit board as shown. The adapter cord must be inserted through the back of the unit before it is attached to the wall.
– 10 – LIGHTS AND SOUNDS Below is an explanation of the lights and sounds of the Dial-Alert LIGHTS ACPWR light on dialer is being powered by AC adapter . ACPWR light off dialer is not receiving any AC power . LOBA TT . light of f backup battery is connected and working.
– 12 – ST ANDARD PROGRAMMING RECORD A VOICE MESSAGE Y ou must record a message and program at least one phone number in order for the Dial Alert to work. The voice recording procedure is different between the 2 operating modes, SC-001 Mode and Sensor Mode.
1. Enter the current password (factory default password is 0000), then press [PROG], display will show [P] meaning you are now in programming mode. 2. Enter [5] which represents programming a device. Y ou will see [P5 Id codE]. 3. Enter the Master Pin on the SC-001 then [B] [B].
– 17 – OPERA TIONS 1. T o stop the call from calling a specific phone number . Since there is a redial count and regardless of whether the call is picked up or not, it will redial based on the redial counts. If the redial count is set to 3 times, that means it will call that phone number 3 times.
– 19 – ADV ANCED PROGRAMMING Erase Programmed Panic T ransmitters / Alarm Panels / Sensors Y ou may erase the programmed wireless devices, panic transmitter , alarm panels and wireless sensors. Y ou cannot erase a specific device, you must erase all the devices and then program the ones that you would like to keep.
– 21 – 1. Enter the current password (factory default password is 0000), then press [PROG], display will show [P] meaning you are now in programming mode. 2. Enter [8], display now shows [P8 1], the most right digit represents the entry / exit delay duration.
– 22 – ADV ANCED PROGRAMMING DIAL-ALERT QUICK GUIDE [PIN]+[PROG]+[1] [PIN]+[PROG]+[2] [PIN]+[PROG]+[3] [PIN]+[PROG]+[4] [PIN]+[PROG]+[5] [PIN]+[PROG]+[6] [PIN]+[PROG]+[7] [PIN]+[PROG]+[8] [PIN]+[P.
– 25 – ADDITIONAL ACCESSORIES T emperature Sensor (TS-101A) - Monitors temperature of a specific area (i.e., greenhouse, horse farms, laboratory etc.
ADDITIONAL ACCESSORIES Audio Sensor (AS-101) - Detects alarm sound from existing security system alarm; sends signal to Dial-Alert. - Eliminates need for monitoring service.
デバイスSkyLink AD-105の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
SkyLink AD-105をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはSkyLink AD-105の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。SkyLink AD-105の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。SkyLink AD-105で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
SkyLink AD-105を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はSkyLink AD-105の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、SkyLink AD-105に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちSkyLink AD-105デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。