Slant/FinメーカーKC-90の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 4
Models KC-45 and KC-90 USER’S INFORMA TION MANU AL F or Y our Saf ety , Bef ore Oper ating The Boiler , Read This Man ual WELCOME T O OUR V ALUED CUST OMER Y ou are now the owner of a Slant/Fin Prod.
® 2 At least once each month during the heating season, perform the f ollowing inspections: Check V ent T ubing: Look for leakage at joints and sagging of vent tubing runs. If evident, call a qualified service technician. Check V ent T erminal (Outside): Look for and remove any obstructions (i.
ANNU AL TECHNICIAN INSPECTIONS Before eac h heating season, call your qualified service technician to perform the f ollowing inspections (and repair any pr ob lems encountered). Check V ent System: For corrosion, obstructions, leaks or sagging. Will require disassembling and resealing of vent tubing.
FOR Y OUR SAFETY READ BEFORE OPERA TING FOR Y OUR SAFETY READ BEFORE OPERA TING A. This appliance does not have a pilot. It is equipped with an ignition device that automatically lights the burner . DO NOT try to light the burner by hand. B. BEFORE OPERA TING smell all around the appliance area for gas.
デバイスSlant/Fin KC-90の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Slant/Fin KC-90をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはSlant/Fin KC-90の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Slant/Fin KC-90の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Slant/Fin KC-90で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Slant/Fin KC-90を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はSlant/Fin KC-90の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Slant/Fin KC-90に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちSlant/Fin KC-90デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。