Tripp LiteメーカーPOS Seriesの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 6
Owner’ s Manual W ARRANTY REGISTRA TION: register online today f or a chance to win a FREE T ripp Lite product— www .tripplite.com/warranty POS (P oint-of-Sale) Series UPS Systems 120V A C Input N.
2 Impor tant Safety Instructions UPS Location W arnings • Install your UPS indoors, away from excess moisture or heat, conductive contaminants, dust or direct sunlight. • For best performance, keep the indoor temperature between 32º F and 104º F (0º C and 40º C).
3 Optional Installation For connection instructions, see the Basic Operation Section USB Communication Port: This port connects your UPS to a computer for automatic file saves and unattended shutdown in the event of a power failure. This connection is optional.
4 OVERLOAD: This red LED will illuminate continuously to indicate that the UPS is overloaded, either when the UPS is providing power from battery or after a UPS self-test. If it illuminates, immediately disconnect some equipment from the battery backup protected outlets and run a self-test.
5 V isit www .tripplite.com/warranty today to register the warranty for your new T ripp Lite product. Y ou'll be automatically entered into a drawing for a chance to win a FREE T ripp Lite product! * * No purchase necessary . V oid wher e prohibited.
1111 W . 35th Street, Chicago, IL 60609 USA 773.869.1234 (USA) • 773.869.1212 (International) www .tripplite.com 200711180 93-2716_EN.
デバイスTripp Lite POS Seriesの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Tripp Lite POS Seriesをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはTripp Lite POS Seriesの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Tripp Lite POS Seriesの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Tripp Lite POS Seriesで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Tripp Lite POS Seriesを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はTripp Lite POS Seriesの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Tripp Lite POS Seriesに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちTripp Lite POS Seriesデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。