Whistlerメーカー1788の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 10
OWNER’S MANUAL The Whistler Group Corporate Headquarters 13016 N. W alton Blvd. • Bentonville, AR 72712 T el 479.273.6012 • Fax 479.273.2927 Customer Return Center 1201 N. Dixieland Rd. • Rogers, AR 72756 Customer Service T el 800.531.0004 www .
WHISTLER FEA TURES FEA TURE DESCRIPTIONS Battery Installation Units requires 4 AA r echargeable batteries (included) . P P l l e e a a s s e e c c h h a a r r g g e e b b a a t t t t e e r r i i e e s.
Mounting Guidelines • Mount the unit as low as possible near the center of the windshield. • Do not mount your unit behind wipers, ornaments, mirrored sunscr eens, etc. These obstructions have metal surfaces which can affect radar and laser signals and reduce critical warning time.
Power On and Self-T est Each time your Whistler detector is turned on, an automatic self-test sequence confirms that the speaker and visual displays are functional. • Pr ess Power . Display shows in order: 1. WHISTLER 2 . X-Band 3 . K-Band 4. Ka-Band 5.
Engaging/Disengaging VG-2 See Option Select Mode to turn this feature on/ of f. When a VG-2 signal is detected, the VG-2 aler t is sounded and the display flashes “VG-2”. After 3 seconds the audio is canceled and the display no longer flashes. This cycle is repeated if the VG-2 signal is again detected.
POP ™ Mode Alerts Because POP ™ Mode travels on regular radar bandwidth, there is no particular alert for POP ™ Mode transmissions. POP ™ Mode alerts will be displayed as a regular radar alert. LASER/RADAR ALER TS Speed Radar Audio/Visual Alerts When X, K or Ka is detected, the band ID and signal strength is displayed.
• Check fuse for lighter socket; replace if necessary . • Make sure lighter socket is clean. PROBLEM: Unit alarms when vehicle hits bumps. • Make sure batteries ar e seated properly . • Make sure that the battery door is fully closed. • Make sure battery contacts are clean.
T otal Band Protection™ Complete Band Coverage that detects laser , radar , VG-2 and safety radar bands. Laser Facts It’ s well documented that many radar guns cannot reliably provide the speed of a tar geted vehicle that is traveling in a group of vehicles.
Service Under W arranty During the warranty period, defective units will be r ep ai red without charge to the purchaser when re turn ed with a dated store r eceipt to the address bel ow . Uni ts returned without a dated store receipt will be handled as described in section “Service Out Of W arr ant y .
These and other accessories can be order ed directly fr om Whistler by calling 1-800-531-0004 or visit our online store at www . whistlergroup .com O O r r d d e e r r # # D D e e s s c c r r i i p p t t i i o o n n P P r r i i c c e e 600111 Home Battery Charger $ 9.
デバイスWhistler 1788の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Whistler 1788をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはWhistler 1788の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Whistler 1788の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Whistler 1788で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Whistler 1788を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はWhistler 1788の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Whistler 1788に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちWhistler 1788デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。