BuffaloメーカーHS-DTGL/R5の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 9
Package Contents: Main Unit (TeraStation) Ethernet Cable Power Cable TeraNavigator Installation CD Quick Setup Guide (this manual) Warranty Card w w w .
2 Step 1: Connect your Cables Plug TeraStation’s power cord and Ethernet cable into the back of the TeraStation. Then, connect the power plug to a power outlet. Make sure that the power switch on the rear of the TeraStation is in the ON position, with the “I” symbol pressed down.
3 Check the LINK/ACT LED on the front of the TeraStation. If it’s lit, then your TeraStation is connected to your network. Please turn to page 4 to continue setup. If the LINK/ACT LED on the front of TeraStation is not lit, your TeraStation is not properly connected to your network.
4 Insert the TeraNavigator CD into a PC’s CD-ROM drive. If Setup doesn’t launch automatically, you can launch it manually by clicking Start , then Run... . When the Run dialog opens, type d:setup.exe (where “d” is the drive letter of the CD-ROM drive).
5 This login prompt will appear. The user name is admin . The password is password , until you change it. Press OK when nished. You’re now logged in. Bookmark this page in your browser for easy future access. For detailed explanations of each menu and setting, refer to your TeraStation manual, available on your TeraNavigator CD.
6 To access your TeraStation’s data, it’s convenient to have the TeraStation’s share (a folder you can store data in) mapped to a drive letter. Begin by clicking Start and then Run.
7 Congratulations! Your TeraStation is set up. Please see the TeraStation User Manual for more help and conguration options. Note on RAID arrays: TeraStation uses RAID (“Redundant Array of Independent Disks”) technology to control the four hard drives in your TeraStation.
8 T ec hn ic a l Suppo r t Buffalo Technology offers free technical support (24/7 Phone Support in North America, Email Support in Europe). Please see the back page of this quick start guide for the contact information. Please also visit the web site at http://www.
USA/Canada T echnical Support is available 24 hours a day , 7 days a week T oll-Free: 866-752-6210 email: info@buffalotech.com Europe T echnical Support is available between 9am-6pm (Monday-Thursday) (GMT) and 9am-4:30pm on Fridays. email: helpdesk@buffalo-technology .
デバイスBuffalo HS-DTGL/R5の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Buffalo HS-DTGL/R5をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはBuffalo HS-DTGL/R5の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Buffalo HS-DTGL/R5の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Buffalo HS-DTGL/R5で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Buffalo HS-DTGL/R5を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はBuffalo HS-DTGL/R5の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Buffalo HS-DTGL/R5に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちBuffalo HS-DTGL/R5デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。