AEGメーカー8160 Dの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 16
8160 D Cooker hood Operating and Installation Instructions.
2 Contents Safety instructions ..................................................... 2 Description of the cooker hood ................................... 3 Using the cooker hood ............................................... 4 Maintenance and cleaning .
3 Use of the cooker hood ● This appliance is for domestic use only in a normal household. ● Never leave any deep-frying, melting fat, paraffin or any other inflammable liquid unattended on the hob. In the event of fire: Immediately s witch off the cooker hood and the cook er .
4 The contr ol panel Best results are obtained by using a low speed for normal conditions and high speed when odours are more concentrated. The control panel has two switches; one for the lamp and one for the fan, enabling you to select one of three speeds.
5 Maintenance and cleaning Before doing any maintenance work on the hood, disconnect it from the main supply by disconnecting the plug from the wall socket or unscrewing the fuse. Cleaning the hood Clean the outside of the hood using a damp cloth and a mild detergent.
6 Changing the light Disconnect the cooker hood from the main supply before changing the light. T o change the light (Fig. 5): ● Remo ve the the glass diffuser . ● Replace the old bulb with a new one of the same type. ● Refit the glass diffuser .
7 What to do if If your appliance fails to work properly please carry out the following checks. Symptom Solution The cooker hood will not start... The hood is connected to the electricity supply. Check that the fan speed control is set to 1, 2 or 3. The cooker hood is not working The fan speed is set high enough effectively.
8 Service and spare par ts In the event of your apppliance requiring service, or if you wish to purchase spare parts, contact your local AEG Service Force Centre by telephoning 08705 929 929 Your call will be automatically routed to the Service Centre covering your post code area.
9 Guarantee conditions Guarantee Conditions AEG offer the following guarantee to the first purchaser of this appliance. 1. The guarantee is valid for 12 months commencing when the appliance is handed ov er to the first retail purchaser , which must be v er ified b y purchase invoice or similar documentation.
10 T e c hnical data Model 8160 D Size Height 800-1350 mm Width 598 mm Depth 470 mm Light Max 1x11 W PL Grease filter 2 pcs. V oltage 220-240 V T otal pow er 170 W Fuse Rating 13 Amp Extra accessories: Carbon filter KF 8 (LONGLIFE) P-nr .
11 Installation Unpacking Check that the cooker hood is not damaged. Transportation damages should immediately be repor ted to the transpor t company . Damages, f aults and missing par ts should immediately be repor ted to the retailer . Dispose carefully of the packaging material so that it is out of the way of small children.
12 Mounting the cooker hood - Fig. 7 Position the template on the wall and mark the position, and drill the holes (2 x Ø 8 mm).Mount the two rawl plugs with the hooks (3) Hang the hood on the hooks and level it with the adjustment screws (4) Remove the grease filters (5) and mark for the two screws (6).
13 Fig. 7 12 12.
14 Fig. 8 Power outlet Exhaust tube Electric hob 500 mm Gas hob 650 mm Charcoal and oil 700 mm Wall bracket Electric hob 500 mm Gas hob 650 mm Charcoal and oil 700 mm.
15.
AEG Hausgeräte GmbH Postfach 1036 D-90327 Nürnberg http://www .aeg.hausgeraete.de © Copyright by AEG LI1H8C.
デバイスAEG 8160 Dの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
AEG 8160 Dをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはAEG 8160 Dの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。AEG 8160 Dの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。AEG 8160 Dで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
AEG 8160 Dを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はAEG 8160 Dの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、AEG 8160 Dに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちAEG 8160 Dデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。