Cisco Systemsメーカー1811の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 18
Quick Start Guide Cisco 1811 and 1812 Integrated Services Router Cabling and Installation INCLUDING LICENSE AND W ARRANTY 1 Cisco One-Y ear Limited Hardw are W ar ranty T erms 2 Overview 3 Unpac kin g.
2 1 Cisco One-Year Limited Hardware Warranty Terms There are special terms applicable to your hardw are warranty and vari ou s services that you can use d uring the warranty period. Y our formal W arranty Statement, including the warranty applicable to Cisco software, is included on the CD that acco mpanies your Cisco product.
3 Complete the information below , and keep i t for reference. 2 Overview This document describes the steps for installing the Cisco 1811 and the Cisco 1812 integrated services routers. The Cisco 1811 and Cisco 1812 routers are fixed-configuration routers.
4 Figur e 1 Ite ms Included with the Cisco 181 1 and Cisco 1812 Integr at ed Services Rout er The shipment should include the following items: • One Cisco 1811 router or one Cisco 1812 router • On.
5 4 Connecting the Router Figure 2 shows a typical installatio n of a Cisco 1811 or Cisco 1812 router . Figure 2 T ypical Installati on of a Cisco 181 1 or Cisco 1812 Router Follow these steps to conn.
6 Step 3 T o use C isco Router and Security Dev ice Manager (SDM) to c onfigure your router , you must connect a PC to the first Ethernet switch port. Connect one end of an Ethern et cable to one of the Ethernet switch ports ( FE 2–FE 9 ), and connect the other end to the Ethernet port on your PC.
7 Figure 3 Connectin g Antennas to the Router For information about configuring the wireless LAN functionality of your router , see the Cisco Ac cess Router Wireless Configuration Guide at the following UR L: http://www.cisco.com/univercd/ cc/td/doc/product/a ccess/acs_mod/180 0fix/awg/index.
8 Follow these steps to connect th e router to a terminal or PC: Step 1 Connect the RJ-45 end of the console cable to the CONSOLE po rt on the back panel of the router , as shown in Figure 4.
9 9 Obtaining Documentation Cisco documentation and additiona l literature are available on Cisc o.com. Cisco a lso provides several ways to obtain technical assistance and other technical resources. These sections expl ain how to obtain technical informa tion from Cisco Systems.
10 Ordering Documentation Y ou can find instructions for ordering documentation at th is URL: http://www.cisco.com/univercd/ cc/td/doc/es_inpck/pdi.htm Y ou can order Cisco documentation in these ways: • Registered Cisco.com users (Cisco direct customers) can order Cisco product documentat ion from the Ordering tool: http://www.
11 Ti p W e encourage you to use Pretty Good Privacy (PGP) or a co mpatible product to encrypt any sensitive informatio n that you send to Cisco. PSIRT can work from encrypted information that is compatible with PGP versions 2. x through 8. x . Never use a revoked or an expired encryption key .
12 T o open a servi ce request by telephone, use one of th e following numbers: Asia-Pacific: +61 2 8446 7411 (Australia : 1 800 805 227) EMEA: +32 2 704 55 55 USA: 1 800 553-2447 For a complete list of Cisco T AC contacts, go to this UR L: http://www.
13.
14.
15.
16.
Corporate Headquarters Cisco Systems, Inc. 170 W est T asman Driv e San Jose, CA 95134-1706 USA www .cisco.com T el: 408 526-4 000 800 553-NETS (6387) Fax: 408 526-4100 European Headquarters Cisco Systems International BV Haarlerb ergpark Haarlerbergw eg 13-19 1101 CH Amsterdam The Neth erlands www-europe.
18.
デバイスCisco Systems 1811の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Cisco Systems 1811をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはCisco Systems 1811の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Cisco Systems 1811の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Cisco Systems 1811で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Cisco Systems 1811を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はCisco Systems 1811の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Cisco Systems 1811に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちCisco Systems 1811デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。