Cisco SystemsメーカーATA 186の使用説明書/サービス説明書
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Configuring and Troubleshooting an ATA 186 with Cisco IOS Gatekeepers Document ID: 19084 Introduction Prerequisites Requirements Components Used Conventions Network Diagram Registering the ATA 186 with the Gatekeeper Adding Security Authenticate the Endpoint at the Gatekeeper with an H.
Components Used The information in this document is based on these software and hardware versions: ATA 186 with version 2.12 • Cisco 3640 with Cisco IOS® Software Release 12.
IP addressing can be done statically or dynamically, as explained in the Cisco ATA 186 Basic Configuration document. In the previous screen, the static IP address is used. In the Cisco ATA 186 Configuration window, configure these fields: UID0 and UID1Configure the E.
GKOrProxyConfigure the IP address of the gatekeeper. Once this is done, anything that is dialed from the ATA 186 voice ports is sent to the gatekeeper. ♦ Click the Apply button and then reload the page. The ATA 186 takes 10 seconds to reconfigure itself.
destination−pattern 300. session target ras !−−− Dial−peer to send the calls to ATA. ! Adding Security As of ATA software release 2.12, the options in this section are available to add security. Authenticate the Endpoint at the Gatekeeper with an H.
aaa authentication login h323 local aaa session−id common enable password ww ! username atagw1 !−−− Same as the LoginID0 and LoginID1 fields. username atagw2 username 3640 !−−− Same as the H.323 ID configured on the gateway. ! gatekeeper zone local gk2 cisco.
Authenticate the Endpoint at the Gatekeeper with an H.323 ID and Password Follow these steps to configure the ATA 186 to register with the H.323 ID and password: Set the AutMethod field to 1 (the default is 1). The hexadecimal value that is to be configured for this field is 0x1.
Authenticate the Endpoint at the Gatekeeper with an E.164 Address and Password Follow these steps to configure the ATA 186 to register with the E.164 ID and password: Set the AutMethod field to 1 (the default is 1). The hexadecimal value that is to be configured for this field is 0x0.
Authenticate the Endpoint at the Gatekeeper with an H.323 ID and Password Using the Separator Follow these steps to configure the ATA 186 to register with the H.323 ID and password: Set the AutMethod field to 1 (the default is 1). The hexadecimal value configured for this field is 0x1.
Verify The example in this section shows the gatekeeper endpoint registration. To verify the configuration, issue the show gatekeeper endpoint command.
Note: The ATA 186 registers for the two voice ports separately. The ATA 186, therefore, gets authenticated twice as different H.323 terminals, as shown in this debug: 4w4d: AAA/AUTHEN/CONT (3800768902.
GK−>1: RCF:TTL 300 GK−>0: RCF:TTL 300 SCC−>(0 0) <cmd 0> 3000 active @0xab45555a (GK @0xac100d0c) !−−− Call made from voice port 0.
write TCP err : 13 −33 [0:0]Rel LBRC Res Q931<−*:ReleaseComplete !−−− ATA side hangs up the call. write TCP err : 12 −33 GK<−0: DRQ:0 !−−− Disconnect request sent by ATA. SCC:ev=13[0:0] 4 0 [0:0]SCC: Disconnected GK−>0: DCF !−−− Disconnect confirm received.
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デバイスCisco Systems ATA 186の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Cisco Systems ATA 186をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはCisco Systems ATA 186の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Cisco Systems ATA 186の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Cisco Systems ATA 186で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Cisco Systems ATA 186を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はCisco Systems ATA 186の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Cisco Systems ATA 186に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちCisco Systems ATA 186デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。