Excalibur electronicメーカー366E-2の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 9
B A C K G A M M O N ( 3 6 6 E - 2 ) U S ER M A N U A L.
Th ank y ou fo r pur chas ing y our Ex calibur com pute r backg ammo n ga me. With pro per ca re it sh ould p rovid e yea rs o f reliab le e ntertai nment a nd c h a l l e n g e . 1 Gett i n g S t art ed Your Bac kgammon Co mputer is powe red by 4 “ AA” b atter ies.
Once you have compl eted the c omp uters turn you m ust t hen press ROLL DIC E to see the d ice f or you r ne xt tur n. Of cou rse, if a doubl e is rol led ( by ei ther side) , you w ill nor m a lly carry out th e mov e in f our parts inst ead of two.
Veri fying the Posi tion In cas e o f con fusion you can c hec k whe re all the men on the bo ard sh ould be, acco rding to t he co mpute r’s memory . Th is is pos sible at an y ti me wh en it i s the star t of y our turn. Pres s th e key mar ked VE RIFY, an d the disp l a y wil l sho w the quant ity of pie ces on ea ch o ccupi ed sq uare .
O F F / S A V E This key is u s e d to tur n yo u r co mpute r of f and to s ave your g ame in m e m o r y . C U B E At th e st art of the g ame , thi s key m ay be us ed to turn Off or O n th e dou bling cube fea ture. It w ill also g ive you th e C ube va lue during the game.
RESTR ICTIO NS ON P LAY A) A play er ma y on l y mov e a m an to a po in t w hich is : 1) va cant , 2) al re ad y oc cupi e d b y o ne or more of hi s own men , or 3) occ upie d by a sing le en emy m an.
If a p la yer C anno t mo ve Any of H is Me n If a p layer i s un able to us e any of his d ice r oll to mov e an y of h is m en, then he mu st pa ss a nd it is his oppone nt’s t urn again . Hit ti ng a n enem y ma n (or Blot ) If a p o i nt is occu pied by o ne ene my m an th en that m an is call ed a blo t and i s vuln era ble.
If bl ack rolls 4 and 3, he u ses the 4 t o be ar off a m an fr om th e 22 poi nt (whic h is opposi te to the 3 po int) or to mov e a m an fr om t h e 2 1 p oint to the 24 po int. A red man may al so be bor ne of f by usin g a dic e nu mbe r t h a t is hig h er tha n the numbe r oc cupie d.
the next h ighest face upp ermos t. T his offers to d o uble the stak es . T he fir s t pla yer to of fer a d oub le wou ld tu rn t he 2 u pperm ost. H is op ponent mu s t now decid e whe ther or n ot to acc ept th e doubl e. If the op ponent accept s the doub le th en t he gam e con tinue s bu t th e stake is n ow 2 .
デバイスExcalibur electronic 366E-2の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Excalibur electronic 366E-2をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはExcalibur electronic 366E-2の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Excalibur electronic 366E-2の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Excalibur electronic 366E-2で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Excalibur electronic 366E-2を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はExcalibur electronic 366E-2の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Excalibur electronic 366E-2に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちExcalibur electronic 366E-2デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。