HoMedicsメーカーEnvira Scapeの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 4
Instruction Manual and W arranty Information WF --ZEN One Y ear Limited W arranty (V alid in USA only) HoMedics, Inc., guarantees this product free from defects in material and workmanship for a period of one year from the date of purchase, except as noted below .
The sounds of mother nature soothe human nature Thank you for purchasing the HoMedics’ EnviraScape Zen Springs T abletop Relaxation F ountain. Like the entire line of HoMedics prod- ucts, it is built with high-quality craftsmanship to provide you with years of dependable service.
• The electrical cord of this product cannot be replaced. If it sustains damage, you must stop using the appliance immediately and return it to the HoMedics Service Center for examination and repair . (See the warranty section for HoMedics address).
6 Maintenance: • T o clean the pump: Unplug the fountain from the electrical outlet. Remove the pump from the base of the fountain. Use a small brush or stream of water to remove any debris. • T o keep water clean: P eriodically change the water and clean the product according to the water condition.
デバイスHoMedics Envira Scapeの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
HoMedics Envira Scapeをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはHoMedics Envira Scapeの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。HoMedics Envira Scapeの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。HoMedics Envira Scapeで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
HoMedics Envira Scapeを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はHoMedics Envira Scapeの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、HoMedics Envira Scapeに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちHoMedics Envira Scapeデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。