HP (Hewlett-Packard)メーカー1.16の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 13
HP V ir tual C onnect Manager V er si on 1 . 1 5b and 1 . 1 6 R elea se Note s and Com patibility Matr i x Part Number 463081-001 October 2007 (First Edition).
© Copyright 2007 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to chan ge without no tice. The only warranties for HP products and services ar e set forth in the express warranty statements accompanying such produc ts and services.
Contents 3 Con t en t s Hardware and firmwa re requir ements ............................................................................................. 4 HP Virtual Connect Manager firmware ..........................................................
Hardware and firmware requirements 4 H a rd wa re a n d fi r mw a re re q u i re m e n t s HP Virtual Connect Manager firmware The latest HP Virtual Connect Manager firmware package (version 1.16) contains the following firmwar e versions: • HP 1/10Gb VC-Enet version 1.
Hardware and firmware requirements 5 For the latest list of supported hardware, see the HP we bsite ( http://www.hp.com/go/bladesystemupdates ). Firmware upgrade requirements IMPORTANT: For compatibility and proper operation of HP Virtual Connect Manager, all system firmware must be cur rent.
Hardware and firmware requirements 6 Server blades and mezzanine cards that do not meet the required firmware versions will not properly accept Virtual Connect-assigned par ameters (MACs, WWNs, etc.
New features 7 Ne w f eatur e s The VC-Enet version 1.15 firmware includes the fol lowing features: • Smart Link A network enabled with Smart Link automatically drops link to the server ports if all uplink ports lose link. This feature can be useful for certain se rver network teaming (b onding) configurations.
Important notes and recommendations 8 Important no tes and r ecommendati ons When a c-Class enclosure i s used with Virtua l Connect v1.15, 1.15b, and 1.16, the foll owing configuration restrictions and guidelines apply: • Plan your interconnect module usage car e fully before running the Virtua l Connect Domain Setup Wizard.
Important notes and recommendations 9 • Back up the VC domain configuration each time changes are made. While saved in non-volatile memory and check-pointed to the neighboring mo dule, HP recomme nds saving the configuration external to the enclosure.
Known issues 10 Kn own i s s u e s General • During an Onboard Administrator failover, Virtua l Connect Manager can lose communication with the Onboard Administrator for as long as 15 minutes.
Known issues 11 User interface • Virtual Connect Manager allows users to change the number of VC-FC M o dule uplink ports connected to an external Fabric Switch without a warning while a server might be accessing remote storage devices.
Resolved issues 12 Re s o lve d i s s u e s The following issues that existed in Virtual Connect 1.10 have been resolved in Virtual Connect 1 .15: • To move a server profile from a device bay cont aining a storage blade to another bay, the storage blade must first be removed.
Resolved issues 13 • When running with 16:1 oversubscription ratio on a VC-FC module, the hardware regist ers do not allow auto-routed traffic for the sixteenth server blade. When this scenario occurs, the firmware routes FC frames, causin g a significant drop in the performance.
デバイスHP (Hewlett-Packard) 1.16の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
HP (Hewlett-Packard) 1.16をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはHP (Hewlett-Packard) 1.16の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。HP (Hewlett-Packard) 1.16の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。HP (Hewlett-Packard) 1.16で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
HP (Hewlett-Packard) 1.16を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はHP (Hewlett-Packard) 1.16の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、HP (Hewlett-Packard) 1.16に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちHP (Hewlett-Packard) 1.16デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。