HumminbirdメーカーPiranha 4の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 5
Thank Y ou Thank you for pur c hasing a Piranha fishfinder from Humminbird, America’ s #1 Manufacturer of quality con- sumer marine electronics W ARNING! This device should not be used as a navigational aid to prevent collision, grounding, boat damage , or personal injury .
Understanding the On-screen Images As the boat moves, terrain and bottom composition variations are displayed on-screen. Fish, bait fish and thermoclines (under- water temperature changes) are displayed when detected.
O-13 Depth Alarm (Setting Saved in Memor y , Defaults to Off) Press POWER-MENU until the DEPTH ALARM menu appears. Select OFF for no Depth Alarm; select a number from 1-30m to set the alarm depth point and turn it on. An audible alarm sounds when the depth is equal to or less than the setting.
O-14 If your boat remains out of the water for a long period of time, it may take some time to wet the transducer when returned to the water . Small air bub- bles can cling to the surface of the transducer and interfere with proper operation.
O-15 TECHSONIC INDUSTRIES 1-YEAR LIMITED WARRANTY W e warrant the original retail purchaser that products made by T echsonic Industries have been manufactured free from defects in materials and workmanship. This warranty is effective for one year from the date of orig- inal retail purchase.
デバイスHumminbird Piranha 4の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Humminbird Piranha 4をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはHumminbird Piranha 4の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Humminbird Piranha 4の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Humminbird Piranha 4で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Humminbird Piranha 4を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はHumminbird Piranha 4の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Humminbird Piranha 4に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちHumminbird Piranha 4デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。