MitelメーカーMLの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 10
Express Messenger - Front Desk User Guide.
A sk y our Sy stem Administrator to help you complete th is informatio n . W rite down the hotel/motel telephone number and Express Messenger number if it is differe nt.
3 Contents Who is th is Guide is fo r 4 Gettin g St arted 4 About Guest Mailboxes 4 About the Front Desk Mailbox 4 Preparations 5 Setting the Front Desk Mailbox Passcode and Greeting 5 A cessing t he .
4 Who this Guide is for This guide is for a front desk a ttendant in a hotel or motel. It provides instructions on how to use the M itel Express Messenger ™ front desk mailbox features. Getting Started Mitel Express Messenger is an automated v oice mail system for handling telephone calls and taking messages.
5 Preparations Before accessin g the front desk mailbox, you need • The Express M essenger messa ge center nu mber. Your Syste m Admi nistrat or w ill giv e this to y ou; record it a t the be ginn ing o f thi s guide. • The front desk mailbox number.
6 8. Press to a ccept, to re vie w, o r to discard the name and re- record it. 9. Express Messenger prompts y ou for a greeting. Keep it short and professional. Here is a sample greeting: "You have reached the front desk o fTwin Streams Motel ABC Motel.
7 A ccessing the Front Desk Mailbox Menu To access the front desk mailbox menu 1. Lift the handset. 2. Dial the Express Messenger message cente r number. 3. W hen Express Messenger p rompts you for your pa sscode, enter the passcode for the front desk mailbox.
8 Setting the Guest Mailbox Status Checking Guests In When y ou ch eck a gue st in to a room , set the status o f th e guest mailb ox to ” checked in “ . A gue st ma ilbo x tha t is set to ” checked in “ can accept new messages . 1. Dial the Express Messenger message cente r number.
9 Moving a Guest ’ s Mailbox If you move a guest to a ano ther room, you must also move the guest ’ s mailbox greeting and messages. Before you can move the guest ’ s mailbox, • the guest ’ s current mailbox must be set to ” checked in “ • the destination mailbox must be set to ” checked ou t “ .
10 A cce ssing a Guest ’ s Mailbox You can access a g uest ’ s mailbox and • check the guest ’ s messages • set a gree ting for the guest ’ s mailbox • se t a wak e - up c all for th e gu es t. To access a guest ’ s mailbox 1. Dial the Express Messenger messa ge center number.
デバイスMitel MLの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Mitel MLをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはMitel MLの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Mitel MLの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Mitel MLで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Mitel MLを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はMitel MLの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Mitel MLに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちMitel MLデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。