Nady SystemsメーカーDIGICOMP 16の使用説明書/サービス説明書
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D D i i g g i i C C o o m m p p 1 1 6 6 18-bit Digital Compressor OWNER’S MANUAL NADY SYSTEMS, INC. • 6701 SHELLMOUND STREET , EMERYVILLE, CA 94608 T el: 510.652.2411 • Fax: 510.652.5075 • www .nady .com SERVICE FOR YOUR NADY AUDIO PRODUCT (U.
19 Specifications ELECTRICAL Frequency Response .................................................................................. 2dB from 20 Hz to 20 KHz Signal-to-Noise Ratio (process) ..............................................................>82dB linear , 20 Hz - 20 KHz Distortion.
18 Block Diagram 3 W arning ..................................................................4 Installation Inspection ................................................................5 Desktop Use .....................................................
17 AGC EXP SPEED CMP SPEED EXP THR CMP THR THR HOLD EXP RA TIO (dB/s) (dB/s) (dB) (dB) (dB) (In:Out) AGC 1 3.5 23 -61 -26 -44 1:2 AGC 2 3.5 19.5 -34 -29 -32 1:2 AGC 3 3.5 19.5 -42 -26 -38 1:2 AGC 4 4 24 -34 -29 -31 1:2 AGC 5 3.2 24 -44 -29 -31 1:2 AGC 6 3.
16 This type of dynamic process is very useful for the dynamic control of instruments or “ single ” sounds. Mono 2 Band + 5 Bands EQ Compressor Presets There are 8 presets available using the abov.
15 brilliance. It is well suited for processing dynamic and brilliant recordings, increasing their "punch". 6) Kick Drum: In this preset, mid-low range is emphasized, while high and mid frequencies are slightly attenuated. This special preset is extremely well suited for drum recordings.
14 This technique helps avoid the common "pumping" effect which often arises when applying a dynamic process to a sound signal. Once the input signal is split into 2 "sub-bands", t.
13 Dynamic Compression Process As the name implies, compression reduces the dynamic range of a signal. It is used extensively in audio recording, production work, noise reduction, and live performance applications, and needs to be used with care.
12 Stereo AGC The DigiComp 16’s dynamic process algorithm also includes a stereo Automatic Gain Control (AGC) "block" that, if used, is able to maintain almost stable the mean amplitude of.
11 Insert jacks on the back of a mixer provide a way of "inserting" external processing equipment into the signal path. The insert occurs after the input amplifier , and before the channel fader; essentially it is the same as connecting the source (instrument or mic) into the DigiComp 16 before the mixer's channel input.
デバイスNady Systems DIGICOMP 16の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Nady Systems DIGICOMP 16をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはNady Systems DIGICOMP 16の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Nady Systems DIGICOMP 16の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Nady Systems DIGICOMP 16で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Nady Systems DIGICOMP 16を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はNady Systems DIGICOMP 16の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Nady Systems DIGICOMP 16に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちNady Systems DIGICOMP 16デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。