OricomメーカーTP58の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 10
Big b utton phone TP58 User Guide.
1 1 General Information W arnings Do not use your telephone during an electrical storm thunderstorm as it is possible to get an electric shock. Refer to information contained in T elstra White pages directory . The earpiece of the handset may attract small metal objects such as staples and pins.
2 2 Location of controls N13134 The A-Tick symbol indicates that this product complies with all current Australian A CA standards. 1 . Hook s witch 2. Receiver v olume control 3. Store button 4. 6 one touch memor y buttons 5. Recall button 6. Mute button 7.
3 3 Installation 3.1 Chec k contents of pack The f ollowing items are supplied in this pack: one telephone base one telephone handset one shor t telephone cable one curly cord one long telephone cable one operating Manual one warranty card 3.2 Connect the handset and line cord Connect the telephone handset to the base unit.
4 NO TE! There is a small hanging device in the handset rest to pre vent the handset from falling from the rest when the telephone is mounted on the wall. Y ou can hang the handset on the telephone without hanging up . Use the small hanging device f or this purpose at the upper end of the handset rest.
5 Receiving a Call When you receiv e a call, the phone r ings and the Visual r inger light flashes. T o answ er the call, lift the handset or press SPEAKER button (SPEAKER LED tur ns on). Replace the handset or press SPEAKER button (SPEAKER LED turns off) to end the call.
6 5 Storing telephone number s Y ou can store 6 numbers under the one touch b uttons ( M1- M6 ). 5.1 Saving number s 1. Lift the handset listen for dial tone . 2. Press the STORE button. 3. Enter the required telephone number using the number pad. 4. Press the STORE button.
7 6 Important information T roubleshooting If you f eel this product is not wor king correctly please consult the user guide and ensure that you are using the product in accordance with the instructions. Remov e all e xtra telephone equipment and connect only this telephone directly to the telephone sock et.
8 W arranty Information This product is cov ered by a 12 month warr anty against def ective workmanship or par ts, eff ective from the date of purchase . The warranty does not e xtend to damage caused by misuse, negligence, e xcessive v oltage, f aults on the telephone line or lightning.
9 Australia Oricom International Pty Ltd Locked Bag 658 South Windsor NSW 2756 Customer support Email: support@oricom.com.au Web: www .oricom.com.au Fax: (02) 4574 8898 Ph: 1300 889 785 New Zealand Atlas Gentech (NZ) Ltd, Private Bag 14927, Panmure, Auckland Customer Support Email: support@atlasgentech.
デバイスOricom TP58の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Oricom TP58をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはOricom TP58の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Oricom TP58の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Oricom TP58で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Oricom TP58を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はOricom TP58の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Oricom TP58に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちOricom TP58デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。