RazorメーカーE100の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 12
Owner’s Manu al Read and understand this entire manual before riding! DO NOT RETURN TO STORE! NOTE: The E100/E125/E150/E175 must be traveling up to 3mph before motor will engage.
WARNING: Riding the electric scooter can be a hazardous activity . Certain conditions may cause the equipment to fail without fault of the manufacturer .
Remove contents from box. Remove the foam separators that protect the components from damage during shipping. Inspect the contents of the box for scratches in the paint, dents or kinked cables that may have occurred during shipping.
3 ASSEMBL Y AND SET -UP q Attaching the Handlebars q Charging the Battery Y our electric scooter may not have a fully charged battery . Therefore it is a good idea to charge the battery prior to use.
4 CONNECTORS/HARDW ARE MAINTENANCE Need Help? Vi sit our web site for replacement parts, product support and a list of authorized service centers at www .razor .com or call toll free 866-467-2967 Monday - Friday 8AM - 5PM Pacific T ime. Safety Gear Always wear proper protective gear such as an approved safety helmet.
q Chain and Rear Wheel Replacement Tools required: Phillips screwdriver, 10mm wrench, two (2) 8mm wrenches, and two (2) 13mm wrenches. 1 With a Phillips screwdriver , loosen the two screws and remove the chain guard. 2 Using two 13mm wrenches, loosen the locknuts by turning the wrenches counter clockwise.
6 Need Help? Vi sit our web site for replacement parts, product support and a list of authorized service centers at www .razor .com or call toll free 866-467-2967 Monday - Friday 8AM - 5PM Pacific T ime. q Battery Care and Disposal Do not store the battery in temperatures above 75° or below -10° F .
7 TROUBLESHOOTING GUIDE Scooter does not run Scooter suddenly stopped working while in use Short run time (less than 15 minutes per charge) Scooter runs sluggishly Problem Possible Cause Solution Scooter must be traveling 3mph before motor will engage.
8 TROUBLESHOOTING GUIDE Sometimes the scooter doesn’t run, but other times it does Scooter makes loud noises or grinding sounds Problem Possible Cause Solution Loose wires or connectors Motor or electrical switch damage Chain is too dry Check all wires around the motors and all connectors to make sure they are tight.
Keep your scooter running for years with genuine Razor parts. Visit our web site or e-mail us for more information on spare part availability . (Specifications subject to change without notice.
10 SB 1918 (CALIFORNIA) DECLARA TION YOUR INSURANCE POLICIES MA Y NOT PROVIDE COVERAGE FOR ACCIDENTS INVOL VING THE USE OF THIS SCOOTER/ELECTRIC RIDE-ON PRODUCT . TO DETERMINE IF COVERAGE IS PROVIDED, YOU SHOULD CONT ACT YOUR INSURANCE COMP ANY OR AGENT .
Razor Limited Warranty The manufacturer warranties this product to be free of manufacturing defects for a period of 90 days from date of purchase. This Limited Warranty does not cover normal wear and .
デバイスRazor E100の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Razor E100をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはRazor E100の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Razor E100の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Razor E100で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Razor E100を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はRazor E100の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Razor E100に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちRazor E100デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。