RazorメーカーE100の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 11
OWNER’S MANU AL Read and understand this entire manual before riding! DO NOT RETURN TO STORE! NOTE: The E100/E125/E150/E175 must be traveling up to 3 mph before motor will engage. Kick start up to 3 mph while applying the throttle to engage motor . NOTE: Manual illustrations are for demonstration purposes only .
1 WARNING: Riding an electric scooter does present potential risks and caution is required. Like any riding product, an electric scooter has inherent hazards associated with its use (for example, falling off or riding it into a hazardous situation).
2 Underneath Battery Tray T wist Grip Throttle Remove contents from box. Remove the foam separators that protect the components from damage during shipping. Inspect the contents of the box for scratches in the paint, dents or kinked cables that may have occurred during shipping.
3 ASSEMBL Y AND SET -UP q Attaching the Handlebars T ools required: 5 mm Allen Wrench q Charging the Battery Charge the battery prior to use. LED Light 2 T urn scooter power switch OFF before charging. Plug the charger into the charger port on the electric scooter .
4 Need Help? Visit our website for replacement parts, product support and a list of authorized service centers at www .razor .com or call toll free 866-467-2967 Monday - Friday 8AM - 5PM Pacific T ime. Please have the product I.D. code located on the white label on your product or back of charger available for better assistance.
5 q Chain and Rear Wheel Replacement Tools required: Phillips screwdriver and two (2) 13 mm open wrenches. 1 With a Phillips screwdriver , loosen the two screws and remove the chain guard. 2 Using two 13 mm open wrenches, loosen the locknuts by turning the wrenches counter clockwise.
6 E100 Rear Wheel Sequence Need Help? Visit our website for replacement parts, product support and a list of authorized service centers at www .razor .com or call toll free 866-467-2967 Monday - Friday 8AM - 5PM Pacific T ime. Please have the product I.
7 TROUBLESHOOTING GUIDE Problem Possible Cause Solution Does Not Work Out Of The Box Unit must be traveling up to 3 mph before motor will engage Loose connection(s) Kickstart to 3 mph while applying t.
Maintain your scooter with genuine Razor parts. Visit our website or e-mail us for more information on spare part availability . (Specifications subject to change without notice.) E100/E125/E150/E175 P AR TS 8 Need Help? Visit our website for replacement parts, product support and a list of authorized service centers at www .
9 SB1918(CALIFORNIA)DECLARA TION YOUR INSURANCE POLICIES MA Y NOT PROVIDE COVERAGE FOR ACCIDENTS INVOL VING THE USE OF THIS SCOOTER/ELECTRIC RIDE-ON PRODUCT . TO DETERMINE IF COVERAGE IS PROVIDED, YOU SHOULD CONT ACT YOUR INSURANCE COMP ANY OR AGENT .
Razor Limited Warranty The manufacturer warranties this product to be free of manufacturing defects for a period of 90 days from date of purchase. This Limited Warranty does not cover normal wear and .
デバイスRazor E100の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Razor E100をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはRazor E100の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Razor E100の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Razor E100で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Razor E100を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はRazor E100の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Razor E100に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちRazor E100デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。