SealifeメーカーDC500の使用説明書/サービス説明書
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DC500 Troubleshooting Updates February 2, 2006 Q – My battery does not last long and runs out after only one dive or about 50 pictures. A – The DC500 uses the most powerful lithium rechargeable battery available. With a freshly charged battery, you should get about 1.
IF the date code is A through J, check to see that the two black rubber caps are in place. Without these in place the camera is not sitting properly and out of reach of the shutter button. If any of the rubber caps are missing, SeaLife can ship out a new rubber caps that the consumer can replace (Item# SL11052).
Q –The Flash Link Adapter keeps popping off, when using TWO strobes, A – The Flash Link adapter grabs around the lens port but can be pulled off under excessive stress. To avoid this it is important to feed the Flash Link cables up from under the camera and up into the adapter, so the cable is relaxed and not pulling on the adapter.
2. The camera will set the focus on the subject located in the center of the picture. Align the square located in the center of the LCD over the subject. Subjects outside this square may not be in focus if they are closer or farther away. The depth of field for close-up pictures is only a few inches.
2. Set Digital Flash Pre-Flash switch to “0”. Make sure Camera and External Flash batteries are fully charged. Turn Flash to ON and wait for green ready-light to turn on. 3. Here’s an easy test to make sure the External Flash is firing and synchronized with the camera.
d. Slowly tighten the screw in _ turn increments using the Allen wrench provided. Pull on the cable after every _ turn until it’s secure. Be very careful not to over tighten the screw or you will damage the cable. If you think you may have over-tightened the screw, loosen the screw and inspect the cable.
Secure cable around flash arm or, secure cable to arm using a zip tie g. Don’t forget to insert black rubber sensor cover over flash sensor located farthest from the camera.
3) Format the camera’s internal memory and SD memory card. The Format function is located in Set-Up mode menu. 4) Report the camera lock-up issue to the SeaLife Service center. Email: service@sealife-cameras.com . Q – The black rubber tube ring (flashguard) in the lens port area comes out.
デバイスSealife DC500の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Sealife DC500をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはSealife DC500の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Sealife DC500の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Sealife DC500で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Sealife DC500を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はSealife DC500の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Sealife DC500に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちSealife DC500デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。