Timexメーカー941の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 3
THANK Y OU FOR PURCHASING Y OUR TIMEX WA TCH. EXTENDED WARRANTY A vailable in U.S . only . Extend your warranty for an additional 4 years from date of purchase for $5. Y ou can pay with AMEX, Discover , Visa or MasterCard by calling 1 800-448-4639 during normal business hours .
a heading value is suspect, a new calibr ation should be performed. It is also recommended that calibration be performed in the intended area of use or when the watc h has been stored for an extended period of time. Care should be taken to avoid storing the watch near any sour ce of magnetism (computers, appliances, TVs, etc.
TIMEX INTERNA TIONAL W ARRANTY (U .S. – LIMITED WARRANTY – PLEASE SEE FRONT OF INSTRUCTION BOOKLET FOR TERMS OF EXTENDED WARRANTY OFFER) Y our TIMEX watch is warr anted against manufacturing defects by Timex Corporation for a period of ONE YEAR from the original purchase date.
デバイスTimex 941の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Timex 941をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはTimex 941の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Timex 941の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Timex 941で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Timex 941を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はTimex 941の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Timex 941に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちTimex 941デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。