Corneliusメーカー250の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 11
IMPORT ANT : TO THE INST ALLER. It is the responsibility of the Installer to ensure that the water supply to the dispensing equipment is provided with protection against backflow by an air gap as defined in ANSI/ASME A1 12.1.2-1979; or an approved vacuum breaker or other such method as proved effective by test.
i 92108 T ABLE OF CONTENTS Page MAINTENANCE 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . DAIL Y (OR AS REQUIRED) 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1 92108OPR MAINTENANCE The following dispenser maintenance should be performed at the intervals indicated: DAIL Y (or as required) Remove foreign material from vending area drip tray to prevent drain blockage. WEEKL Y (or as required) Clean vending area.
2 92108OPR DISPENSER 1. CLEANING EXTERIOR SURF ACES Important: Perform the following daily . A. Remove the cup rest from drip tray . B. W ash the drip tray with soap solution. Rinse with clean water and allow solution to run down the drain. C. W ash cup rest with soap solution and rinse in clean water .
3 92108OPR BEVERAGE SYSTEM (IF APPLICABLE) CLEANING W ARNING: Disconnect Power Before Cleaning! Do not use metal scrapers, sharp objects or abrasives on the ice storage hopper , top cover and the agitator disk, as damage may result. Do not use solvents or other cleaning agents, as they may attack the plastic material.
4 92108OPR 1 1. For post-mix valves, remove the nozzle and syrup dif fuser and clean them in a mild soap solution. Rinse with clean water , then reinstall the nozzle and syrup diffuser on the valve.
5 92108OPR W ARNING: Disconnect Power Before Cleaning ! Soap solution – Use a mixture of mild detergent and warm (100 _ F) potable water . Sanitizing solution – Use ½ ounce of household bleach in 1 gallon of potable water . Preparing the sanitizing solution to this ratio, the required solution of 200 PPM will be obtained.
6 92108OPR W ARNING: If repairs are to be made to a product system, remove quick disconnects from the applicable product tank, then relieve the system pressure before proceeding. If repairs are to be made to the CO 2 system, stop dispensing, shut off the CO 2 supply , then relieve the system pressure before proceeding.
7 92108OPR T rouble Probable Cause BEVERAGE NOT SWEET ENOUGH. A. Empty syrup tank. B. Faucet brix requires adjusting. BEVERAGES NOT COLD (UNITS WITH BUIL T – IN COLD PLA TE). A. Unit standing with no ice in hopper – no ice in cold plate cabinet. FLA VOR SYRUPS DO NOT DISPENSE A.
8 92108OPR W ARRANTY IMI Cornelius Inc. warrants that all equipment and parts are free from defects in material and workmanship under normal use and service. For a copy of the warranty applicable to your Cornelius, Remcor or Wilshire product, in your country , please write, fax or telephone the IMI Cornelius office nearest you.
One Cornelius Place Anoka, Minnesota 55303-6234 (763) 421-6120 (800) 238-3600 Corporate Headquarters: IMI CORNELIUS INC..
デバイスCornelius 250の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Cornelius 250をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはCornelius 250の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Cornelius 250の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Cornelius 250で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Cornelius 250を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はCornelius 250の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Cornelius 250に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちCornelius 250デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。