Crate AmplifiersメーカーLS3-231の使用説明書/サービス説明書
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User ’ s Guide for the Constant Q Graphic Equalizers Crate Pro Audio’ s Live Sound Graphic Equalizers feature constant Q circuits which, unlike inferior broad band EQs, let you boost or cut only the frequencies you choose.
2 LS1-131/LS2-215/LS3-231 Constant Q Graphic Equalizers CAUTION RISK OF ELECTRIC SHOCK DO NOT OPEN CAUTION: TO REDUCE THE RISK OF ELECTRIC SHOCK, DO NOT REMOVE COVER.
3 LS1-131/LS2-215/LS3-231 Constant Q Graphic Equalizers Figure 1: Constant Q Response: 0 200 500 1k 2k 5k 200 500 1k 2k 5k Amplitude (dB) Frequency (Hz) Inferior broad band filters: width of filter changes with amplitude.
These filters have a relatively low “Q” thus preventing “ringing”. Ringing occurs when a filter instantaneous - ly receives an input signal and hangs on to the signal for a period of time after it has stopped (see Figure 2 below).
The LS1-131/LS3-231 both feature variable Low Cut and High Cut controls. The low cut control is not only useful for subsonic filtering, but provides a wider range of control for low frequency “ringing” in some sub-woofer systems and controls “wind” noises in microphones.
The LS1-131/LS3-231 Front and Rear Panels: NOTE: The LS1-131 is shown; the LS3-231 is identical, except it has two channels, one over the other , in a 2 rack-space enclosure.
The LS2-215 Front and Rear Panels: 1 - POWER: Use this switch to turn the unit on and off. 2 - EQ SLIDERS: Use these slide controls to make adjustments at the standard ISO 2/3-octave frequencies indicated above each slider . Each slider adjusts the signal ±6dB or ± 12dB depending on the setting of the RANGE switch (#3).
Using an Equalizer: Mixing and equalizing music requires an experienced ear and knowledge of the different tonal characteristics of each instrument. The voice characteristics of some common instruments are compared to a conventional 88-note piano keyboard in figure 5 below .
Upper-Mid Range: (4kHz-8kHz) This region is the “presence” range which can determine whether the mix or instrument is “harsh” and “piercing” or “distant” and “muffled”. This range will also help voices and other instruments cut through a mix when boosted.
APPLICA TIONS: SOME METHODS OF CONNECTION (Continued): APPLICA TIONS: ROOM EQUALIZA TION: Any sound system, whether it is a home stereo, a large sound reinforcement system, or recording studio moni- tors, will vary in its perceived reproduction depending on its environment; its room.
FEEDBACK CONTROL: Feedback can be a major problem in live sound reproduction. Feedback occurs when an outgoing signal finds its way back into the system via a microphone or a guitar pickup and gets re-amplified. The outgoing signal is the transmitter and the microphone or pickup is the receiver .
www .crateamps.com © 1999 SLM Electronics, Inc. • A Division of St. Louis Music, Inc. 1400 Ferguson Avenue • St. Louis, MO 63133 47-056-01 • 05/99 LS1-131/LS2-215/LS3-231 Constant Q Graphic Equ.
デバイスCrate Amplifiers LS3-231の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Crate Amplifiers LS3-231をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはCrate Amplifiers LS3-231の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Crate Amplifiers LS3-231の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Crate Amplifiers LS3-231で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Crate Amplifiers LS3-231を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はCrate Amplifiers LS3-231の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Crate Amplifiers LS3-231に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちCrate Amplifiers LS3-231デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。