EdgeStarメーカーTWR215ESSの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 10
Table of Contents Table of Contents 1 Welcome Message and Thank You 1 Important Safeguards 2 1. Specifications 3 2. Parts and Features 4 3. Operation 4 4. Troubleshooting 7 5. Limited Warranty 9 Welcome and Thank You Welcome and thank you for purchasing th is EdgeStar® wine cooler.
At what temperatures should you se t the wine cooler? Experts differ in opinion, but we recommend low to mid 50’ s (F) for whites and mid 60’s (F) for reds.
• An empty cooler can be dangerous fo r children. If disposing of the cooler remove gaskets, latches, lids and the entire door from your unused appliance, or take other action to ensur e that children cannot become trapped inside. • If your model of wine cooler is equipped with a lock, take care to keep the keys away from children.
2. Parts and Features 1. LIGHT 2. FAN GRATE 3. SHELF 4. FOOT 5. HINGE 6.TEMPERATURE DISPLAY 7. TEMPERATURE CONTROLS 8. DOOR FRAME 9.DOOR GLASS 10.HANDLE Note: The above diagram is for referenc e only-.
Bottle Capacity Bottle capacity listed for your wine cool er is an estimated maximum capacity based on standard 750 mL wine bottles. For any other size bottles, capacity will vary. Racks Please note that the racks for your cool er have a top and a bottom.
• Make sure the cooler is turned off and unplugged. • Remove all items. • Remove shelves and any other loose items within the cooler. • Shut the door and tape it closed. • Transport the cooler in a secure, upr ight position along with its shelves.
Symptoms Possible causes Solutions The wine cooler does not turn on. There is a power failure. The cooler is not plugged in. A house fuse has blown or the circuit breaker is tripped. Ensure the cooler is plugged in and the power outlet has power. Replace the broken fuse in your fuse box or reset the breaker.
Symptoms Possible causes Solutions The cooler turns on and off frequently. The room temperature is higher than the recommended ambient temperature (77°F). The door is being opened often. The door is not completely closed. The door gasket is not sealing properly.
6. Limited Warranty This EdgeStar product is warranted to be free from defective workmanship and materials for the first year follo wing the date of original purchase. Replacement parts will be supplied free of charge for the first year following the date of original purc hase.
OBTAINING WARRANTY SERVICE: Contact EdgeStar for troubleshooti ng assistance and warranty service authorization at 1-866-319-5473. Please have your order receipt available to confirm the date of purchase.
デバイスEdgeStar TWR215ESSの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
EdgeStar TWR215ESSをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはEdgeStar TWR215ESSの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。EdgeStar TWR215ESSの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。EdgeStar TWR215ESSで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
EdgeStar TWR215ESSを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はEdgeStar TWR215ESSの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、EdgeStar TWR215ESSに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちEdgeStar TWR215ESSデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。