ReliOnメーカーRCM-832Nの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 10
COOL MOISTURE HUMIDIFIER 1.25 GALLON (4.7 LITERS) OUTPUT PER DA Y* RCM-832N *Output dependent on room temperature and humidity . OWNER’S MANUAL RCM-832N OM_Rev1.
READ AND SA VE THESE SAFETY INSTRUCTIONS BEFORE USING THIS HUMIDIFIER When using electrical appliances, basic precautions should always be followed to reduce the risk of fire, electric shock, and injury to persons, including the following: 1. Always place this humidifier on a firm, flat and level surface.
INTRODUCTION -Thank you for purchasing a Humidifier . HOW DOES IT WORK? Dry air is pulled through the system and a quiet fan blows out invisible, moisture-bal- anced air . Unwanted minerals and bacteria from the water are trapped inside the filter . When the unit is running you will not see or feel a “mist”.
SET UP NOTE: WE RECOMMEND THA T THE HUMIDIFIER BE DISINFECTED PRIOR TO FIRST USE. PLEASE SEE CLEANING INSTRUCTIONS. • Select a firm, level, flat location - at least six inches (15 cm) from any wall for proper air flow (Fig. 1). Place the humidifier on a water -resistant surface, as water can dam- age furniture and some flooring.
• Position the W ater T ank in the humidifier and push into place. Some water will empty into the base. • Once the filled tank has been positioned, do not attempt to move the humidifier . If it has to be moved, unplug the humidifier and remove the water tank first.
WEEKL Y CLE ANING STEP ONE: SCALE REMOV AL REMOV ABLE TRA Y 1. Fill the Removable T ray with: • 1 cup (8 ozs.) of undiluted white vinegar 2. Let solution stand for 20 minutes. 3. With the vinegar in the Removable T ray, clean all interior surfaces with a soft cloth or brush to help remove scale.
NOTE: DO NOT A TTEMPT TO CLEAN THE FIL TER WITH ANY CHEMICAL SOLUTIONS, DOING SO WILL DAMAGE THE FIL TER. • It is normal for a filter to discolor from mineral build-up. This will vary depending on water quality . • DO NOT clean the filter using any chemical solution.
TROUBLE SHOOTING Q: I hear the fan turning, but I don’t see any mist. Is my humidifier operating properly? A : Dry air is pulled through the system and a fan disperses invisible, moisture balanced air . There is no “mist” emitted. When operating normally you will feel only cool air coming from the unit.
CUSTOMER ASSIST ANCE Mail questions or comments to: Kaz, Incorporated Consumer Relations Department 250 T urnpike Road Southborough, MA 01772 E-mail: consumerrelations@kaz.com Please be sure to specify model number . Call us toll-free at: 1-800-477-0457 Or visit our website at: www .
©2006 Kaz, Inc. All Rights Reserved. P/N : 31IM832N191 LIMITED WARRANTY Y ou should first read all instructions before attempting to use this product. A. This 3 year limited warranty applies to repair or replacement of product found to be defective in material or workmanship.
デバイスReliOn RCM-832Nの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
ReliOn RCM-832Nをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはReliOn RCM-832Nの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。ReliOn RCM-832Nの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。ReliOn RCM-832Nで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
ReliOn RCM-832Nを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はReliOn RCM-832Nの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、ReliOn RCM-832Nに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちReliOn RCM-832Nデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。