CardoメーカーQ2の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 14
Q 2 ™ M u l t i S e t Ge brau chsa nle itu ng Gui de d’ Ut ilis atio n Gui da di Av vio Gui a de Usa rio U s e r G u i d e comm uni cat ion i n mot ion ™ ™.
© Card o Systems , Inc. Th e Blueto oth® word mar k and l og os are ow ned b y the B lueto oth SIG , Inc . and any us e of such m ark s by C ardo Sys tems, In c. is un der li cense. Ot her tr ade mark s a nd tr ade n ames a re thos e of th eir resp e ct ive ow ner s.
C ONT ENTS O F RET AIL BO X I N T R OD UC T IO N Congratulations and thank you for choosing the scal a rider Q 2 MultiSe t Bluetooth ® Headset pa ckage for bikers .
2 Wall Chargers 2 Allen Wrenche s 2 set s of Velcro Pads 2 MP 3 C abl es 2 MP3 Cable H older s 2 Glue Plates 2 Pre- moisten ed T owel et tes 2 Carr y -Pou ches 4 Microph one Sp ong es Flat spong e for.
PRIMAR Y BUDD Y P AIRING ( two scala rider Q2 headsets ) Y our t wo MultiSet units are already fac tor y paired and ready for use. If for any re ason, you have to pair them again, proceed as follows: 1 . I f either headset is turned OFF , turn it ON by pressing and holding the C TR L But ton until the Blue Light ashes three times .
1 . Place the sc ala rid er Q2 into Int ercom Pai ring m ode following the instruc tions in the PRI MARY BUDDY P AI RIN G sec tion ab ove. 2. Once the Red Light be gins ashi ng r apidly , press and hold Volume up for three seconds. 3. The Re d and Blue Lights will ash ve times, conrming that the Reset Pairing was successful.
3. Search for Bluet ooth headsets o n your GPS device by following the device’s in s truc tions. Please consult your GPS device’ s User Manual for more information. 4 . I f y ou r GP S de vi ce pr om pt s fo r a P IN or Pa ss k ey e n t er 0000 ( fo ur z er os ) .
s ur e to c le an t he sel ect ed ar ea p rio r to t he g lu ing p ro ce ss ) . 4. Use the pre-m oistened T owelette to clean the helmet area where you want to in st all the Glue Plate . Allow to dry th oroughly . 5. P ee l the foil cover from the Glue Plat es’ adhesive pad .
REM OVING : Press here to remove Y ou r he ad set ca n be r emo ve d f or c ha rg - in g an d s to rag e by pr es si ng you r n ge r ge nt ly ag ai n st the t ab an d sl id in g t he he ad se t u p wi th th e ot her h an d. W e rec om me nd t ha t y ou r emo v e th e he ads et fr om t he he lm et whe n n o t in u se .
Reconn ec ting th e Intercom: I f the scal a ride r Q2 and it s Inter com Buddy headset go o ut of range and disconnec t f rom each other , the scal a rider Q 2 will automatically tr y to reconnect to its Interc om Buddy for ve minutes.
When the headset is on an ac tive pho ne call, any Buddy Inter com call request will b e rejected automatically. Once the phone c all audio link drops, you can initia te and accept Buddy Interc om calls.
Saving an FM Radi o Station The FM Radio is equippe d with a memor y capacit y o f six stations. • Selec t the s tation you wish to replace b y tapping th e MC but ton until you nd the station you want to replac e. • Search for a new station as describe d above.
NO TICE S Federal Com munications Commi ssion (FC C) S tatement 1 5.2 1 Y ou a re cau tion ed that c hang es or modi cat ions n ot expre ssly a ppro ved by t he part res pons ible fo r comp lian ce co uld vo id the us er’ s a uth ority to ope rate t he equi pmen t.
followin g careful ly before using the device . If you do not a ccept all t erms of this agreement, you should immediately return the product fo r a full refund. By u sing the headset you agree t o be bound to this a greement and fo rfeit the right to sue.
デバイスCardo Q2の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Cardo Q2をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはCardo Q2の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Cardo Q2の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Cardo Q2で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Cardo Q2を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はCardo Q2の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Cardo Q2に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちCardo Q2デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。