ClearOne commメーカーMAX IPの使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 6
MAX™ IP Conferencing Phone USER’S GUIDE.
TECHNICAL SUPPORT TELEPHONE 1.800.283.5936 1.801.974.3760 FA X 1.801.977.0087 EMAIL tech.support@clearone.com MAX IP USER’S GUIDE CLEARONE P ART NO. 800-158-301. FEBRU ARY 2007 (REV .2.0) U.S. P ATENT NO . D499,392 © 2007 ClearOne Communications, Inc.
MAX IP User’s Guide 1 UNP ACKING AND SETTING UP YOUR MAX IP CONFERENCE PHONE For information on unpacking and setting up your MAX IP conference phone, please refer to the MAX IP Administrator’s Guide. KEYP AD FUNCTIONS MAX IP USER’S GUIDE CONFERENCE CLEAR ON / OFF HOLD MUTE VOLUME PROG.
2 T echnical Services: 800.283.5936 LCD DISPLA Y USING THE MAX IP PHONE The following paragraphs describe how to use your MAX IP phone. TO MAKE A CALL 1. Press the ON/OFF key to activate the phone. Y ou hear a dial tone. (The phone icon and line states appear when the phone is active (see figure 3).
MAX IP User’s Guide 3 TO MUTE DURING RINGING 1. Press the star (*) or the MUTE key to mute the ringer for the duration of the ringing. > Note : This only mutes the current ring; the ringer is unmuted for subsequent calls. TO ADJUST RINGER VOLUME 1.
4 T echnical Services: 800.283.5936 USING THE PHONE IN A THREE- WA Y CALL 1. Press the HOLD key to place both lines on hold. > Note : The LEDs flash red when a call is on hold. Press the HOLD key a second time to take both lines off hold. 2. Press the ON/OFF key to hang up both lines.
デバイスClearOne comm MAX IPの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
ClearOne comm MAX IPをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはClearOne comm MAX IPの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。ClearOne comm MAX IPの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。ClearOne comm MAX IPで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
ClearOne comm MAX IPを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はClearOne comm MAX IPの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、ClearOne comm MAX IPに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちClearOne comm MAX IPデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。