IntelメーカーSKA4の使用説明書/サービス説明書
ページ先へ移動 of 15
SKA4 Server Board Troubleshooting Guide A Guide for Technically Qualified Assemblers of Intel ® Identified Subassemblies/Products Revision 1.0 October 2000.
SPD Troubleshooting Guide - 2 - 10 / 25 / 00 Revision History Date Rev Modifications 10/25/00 1.0 Initial Draft Intel Corporation 2000 Information in this document is provided in connection with Intel products. No license, express or implied, by estoppel or otherwise, to any intellectual property rights is granted by this docum ent.
SPD Troubleshooting Guide - 3 - 10 / 25 / 00 SKA4 TROUBLESHOOTI NG ....................................................................................................................... 4 Boot Issues ..................................................
SPD Troubleshooting Guide - 4 - 10 / 25 / 00 SKA4 Troubleshooting Welcome to the SKA4 server platform. In the unlikely event you do encounter issues, this guide will help you troubleshoot & identify possible problem areas. If you are unable to resolve a problem using this guide, please call our help desk.
SPD Troubleshooting Guide - 5 - 10 / 25 / 00 Boot Issues 1) My server will not power on Check for the following possibilities: • Have you securely plugged the server AC power cord into the power sup.
SPD Troubleshooting Guide - 6 - 10 / 25 / 00 2) Upon booting, my server starts beeping Most likely, these beeps are “beep codes.” They identify system events in case video fails to display. The following list is an excerpt of available beep codes.
SPD Troubleshooting Guide - 7 - 10 / 25 / 00 • Remove and resea t memory modules. Try using memory from a known working system. • Remove and reseat processor and terminator card. • If you are using a switch box to share a monitor between multiple servers, ensure switching to the proper server.
SPD Troubleshooting Guide - 8 - 10 / 25 / 00 • What memory is the server using? Is it on the tested memory list? Contact your customer service representative for the latest teste d memory list.
SPD Troubleshooting Guide - 9 - 10 / 25 / 00 7) I put one processor in my system, but it doesn’t boot Check the f ollowing: • Is the processor a 100MHz system bus or 133MHz system bus processor? The SKA4 server board only supports Intel® Pentium® III Xeon ™ processors designed for the 100MHz system bus.
SPD Troubleshooting Guide - 10 - 10 / 25 / 00 Other Issues 1) Some of my hard drives show up during post and some don’t Check on the following: • Are you using third party SCSI adapters? System memory limitations limit the number & size of option ROMs in the system.
SPD Troubleshooting Guide - 11 - 10 / 25 / 00 If your system can still not see the onboard adapter or your hard drives, please fill out the included customer support form and call your customer support representative.
SPD Troubleshooting Guide - 12 - 10 / 25 / 00 Intel SPD Problem Report Please Complete All That Apply Company Name: ________________________ Date Submitted: _____________ Con tact: ___________________.
SPD Troubleshooting Guide - 13 - 10 / 25 / 00 S - Spec# Speed Stepping Cache size CPUID# S - Spec# Speed Stepping Cache size CPUID# *Processor #3_______/_______/_______/_______/_______ *Processor #4__.
SPD Problem Report - 14 - 10 / 25 / 00 Utilities Information *ISC Version _____________ *SSU Version _____________ *EMP / DPC Console Version _____________ *FRU/SDR Loader Version _____________ *Diagnostics Version (Testview, PCDiag, etc.
SPD Problem Report - 15 - 10 / 25 / 00.
デバイスIntel SKA4の購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
Intel SKA4をまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはIntel SKA4の技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。Intel SKA4の取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。Intel SKA4で得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
Intel SKA4を既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はIntel SKA4の不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、Intel SKA4に関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちIntel SKA4デバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。