BMI RacingメーカーDB10Tの使用説明書/サービス説明書
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Version 1.00 3- 25 - 2008.
1. .050”, 1/16” and 3/3 2” Allen wrenches 2. A #2 P hillips Screwdriver 3. 3/16” and 11/32” nu t drivers 4. A p air of need le nose pliers 5. A pai r of slip join pliers 6. A hobb y k nife 7. A ruler or calipers 8. A file 9. A solde ring iron 10.
Front suspension ass embly Locate y our lower front suspension arms and the hard a nodiz ed alloy pivot ball s. Note that the arms are not sy mm etrical. Pop the piv ot balls into the arms with the shoulder on the ball facing up . Do this by placing the ball on a hard flat surface an d placing the arm ov er the ball.
Step 6 Attach the upper suspension arm assembly to th e lower suspension arms as shown with 4- 40 x ½” screws. Step 7 Locate the Ti f ront axles, four 4-40 alloy lock nuts, and two alloy pivot balls. Thread the Ti axles into the steeri ng spindles.
Step 9 Locate f our 8- 32 x 5/8” screws and 4 thin and 4 thick ny lon lower s uspension arm risers. Pass a screw through the chassis and slide a thi n and a thick ny lon r iser over the screw. Start threading the screw into t he lo wer suspension arm but do not tigh ten it.
Step 1 1 Locate the delrin center pivot assembly one 4- 40 x ¼” and two 4- 40 x 3/8” flat he ad screw s. Attach the center pivot assem bly to the rear most hol e in the center of the lower chassis plate wi th the ¼” screw.
Step 15 Locate the two alloy rear pod plates, the alloy rear pod plate spacer tube 2 4- 40 x 3/8” flat head screws and 4 4- 40 x ¼” f lat head screw s.
Step 18 3. Apply 10000wt silicon diff oi l to the pistons and insert them into the dam per tubes. 4. Attach the alloy pivot ball s to the bottom of the pod top plate and the to ps pf the side wings as shown above. Secure them with alloy lock nuts 5. Attach a black medium ball stud on top of the top pod plate in the front and center hole.
1. Attach the battery retention plate to the 3 alloy stand offs w ith 3 4- 40 x ¼” flat head screws. 2. Assembl e the IRS Nickel -Teflon M acro Shock as per the included ins tructions with 40wt silicon shock oil. 3. Install the included center shock spring onto the shock and snap the shock in place.
Insert the IRS precision ride hei ght adjuster cam s into the r ear alloy pod plates. Insert a 3/8” x ¼” flanged bearing into each ride height adjuster an d insert the axle as shown. Install y our f avorite w heels and measure the width of the car.
Install the G 10 batte ry locater with 2 2-56 flat head screws. The middle position i s a good pl ace to start. Step 27 Step 28 The Servo mounts are attached to the lower chassis with two 4- 40 x ¼” f lat head screws. At thi s time drill out the center holes on y our servo saver (not suppli ed) for two Nickel Tef lon ball studs.
Mounting Electronics (4 cell & Saddl e LiPo) The “Center Mass“ chassis lay out of the DB10R is one of the features that really puts thi s car ahead of the pack. This chassis design moves the batte ries forward and places the electronics between the battery and the m otor pod.
Mounting Electronics (Stick LiPo) This is the recomm ended electronics installati on when the DB10R is powered b y a stick Li Po battery . You w ill need to purchase the “Stick LiPo Mounti ng Kit” ( www.bmiracing.com , DB5900) in order to fit the battery .
デバイスBMI Racing DB10Tの購入後に(又は購入する前であっても)重要なポイントは、説明書をよく読むことです。その単純な理由はいくつかあります:
BMI Racing DB10Tをまだ購入していないなら、この製品の基本情報を理解する良い機会です。まずは上にある説明書の最初のページをご覧ください。そこにはBMI Racing DB10Tの技術情報の概要が記載されているはずです。デバイスがあなたのニーズを満たすかどうかは、ここで確認しましょう。BMI Racing DB10Tの取扱説明書の次のページをよく読むことにより、製品の全機能やその取り扱いに関する情報を知ることができます。BMI Racing DB10Tで得られた情報は、きっとあなたの購入の決断を手助けしてくれることでしょう。
BMI Racing DB10Tを既にお持ちだが、まだ読んでいない場合は、上記の理由によりそれを行うべきです。そうすることにより機能を適切に使用しているか、又はBMI Racing DB10Tの不適切な取り扱いによりその寿命を短くする危険を犯していないかどうかを知ることができます。
ですが、ユーザガイドが果たす重要な役割の一つは、BMI Racing DB10Tに関する問題の解決を支援することです。そこにはほとんどの場合、トラブルシューティング、すなわちBMI Racing DB10Tデバイスで最もよく起こりうる故障・不良とそれらの対処法についてのアドバイスを見つけることができるはずです。たとえ問題を解決できなかった場合でも、説明書にはカスタマー・サービスセンター又は最寄りのサービスセンターへの問い合わせ先等、次の対処法についての指示があるはずです。